Стив Джонсън , основател на ADI Workplace Acoustics , за проблемите и решенията.
Проблемите
Разсейването на служителите е изследвано от десетки организации. Резултатите са последователни и стряскащи. Приблизително 70 процента от всички служители в открити работни зони съобщават, че най-голямо влияние върху тяхната производителност имат разговорите на техните колеги.
Когато служител приеме телефонно обаждане в рамките на чуваемостта на друг, съдържанието на разговора примамва мозъка на съседа. Веднъж разсеян, производителността спада. Проучванията показват , че може да отнеме до 20 минути, за да си възвърнем напълно концентрацията върху сложни задачи, след като бъдат разсеяни. Веднъж разсеяни, процентът на грешки се увеличава с възобновяването на работата.
Живеейки като клише, пиша това в неделя сутрин в Starbucks във Вашингтон, окръг Колумбия. Бъбрива двойка току-що седна до мен. Първите няколко абзаца от това парче изтекоха от мозъка ми за минути. Тогава пуф. Прегрупирам се.
Решенията
Тъй като планираме нови работни места и модификации на съществуващи работни места, има няколко прости акустични концепции, които могат да помогнат да се гарантира по-добър резултат за удовлетвореността на служителите и успеха на предприятието.
-
Акустично абсорбиращи материали
Офиси, пълни с хора, създават шум. Разговорите, звънещите телефони и щракванията на клавиатурата са постоянна величина. Всичко това е енергия. Енергията на този звук се излъчва далеч от своя източник и взаимодейства с всяка повърхност. Бетон, стъкло и боядисани листове отразяват звука. Множество отражения се извършват в рамките на части от секундата. Този звук създава мрежа от разсейващ шум. Освен това, като хора, ние чуваме този шум и реагираме, като повишаваме нивото на нашия глас, за да се конкурираме с разсейването. Това води до „покачване“ на нивата на шума. Не след дълго, вместо продуктивна работна среда, която насърчава продуктивното преследване на бизнес предприятието, имаме служители, които се изолират със слушалки и пръсти в ушите, за да намерят облекчение.
Добавянето на акустично абсорбиращи материали подобрява това състояние. Абсорбиращите материали приемат много форми. Акустични тавани, акустични стенни панели и килим са няколко, които всички познаваме. Акустичните тавани изглежда са се превърнали в непривлекателна алтернатива за мнозина. Изгледът на откритата сграда придава усещане, което е в съответствие с марката на много обитатели. Когато таваните и килимите не са част от дизайна, отговорността на дизайнерския екип на работното място е да добави стратегически абсорбиращи материали на други места.
С Европа начело, през последните няколко години имаше експлозия от интересни акустични материали. Тези материали са не само ефективен начин за намаляване на отразяващия шум, но и за осигуряване на интересен външен вид, който може да увеличи облика на пространството.
Чрез поставяне на акустични материали в зоните на създаване на шум, нивата на шум могат да бъдат намалени в полза на продуктивните работници, живеещи в пространството. Като общ принцип, поставянето на абсорбиращите материали възможно най-близо до източника на шум е най-ефективно. След като шумът е свободен в пространството, е по-трудно да се контролира. Силно абсорбиращите разделители за бюро, поставени пред човека, който говори, са много ефективни. Висящ облак от материал над бъбрива група е добре, както и поставянето на близките стени.
Когато избирате материалите, уверете се, че имат висок коефициент на намаляване на шума (NRC). Рейтингът NRC показва способността на материала да абсорбира звук. Оценката показва процента звукова енергия, която удря повърхността и не отскача обратно. Рейтинг от .50 (50 процента) е типичен за средна акустична таванна плочка. Оценка от 1 (100 процента) е налична в някои от най-добрите акустични продукти.
Наскоро бях в пространството на стартираща компания, която страдаше от твърде много твърди повърхности и липса на абсорбиращи материали. Когато избухнаха разговори, нивата на шума в пространството нараснаха. Хората се наклониха да се разберат. Беше забавна среда, в много отношения, със страхотна дневна светлина и цветове. Но нивата на шума бяха потискащи. Добавянето на акустичен материал към пространството няма да намали забавлението или светлото усещане. Това обаче би подобрило комуникацията в пространството и би позволило на служителите да взаимодействат по-добре.
-
Системи за маскиране на звука
Следващата ключова акустична концепция за разглеждане е намаляването на радиуса на разсейващите разговори. Радиусът на разсейване е просто разстоянието от говорещия до разсеяната страна. В среда на лежанка не очакваме съседните хора да имат никакво акустично разделяне. Те вероятно са в съседство един с друг, за да си сътрудничат и да споделят информация. Но тяхното сътрудничество и споделяне не трябва да засяга други групи за сътрудничество.
Повечето модерни търговски офис сгради имат много тихи нива на фонов звук. Без никой друг в стаята, пространството е мъртво тихо. Шепот може да се чуе на значително разстояние. Отварянето на торба с чипс е разсейващо внимание на 50 фута! Наричам това "ужасно тихо". Когато разговорите започнат в страховита тиха среда, те могат лесно да бъдат чути на разстояние от 50-60 фута. Това не позволява продуктивна работа.
Системите за маскиране на звука осигуряват облекчение на страховито тихи среди. Чрез добавяне на мек фонов звук към пространството, радиусът на разсейване се намалява значително. В много случаи разсейването може да бъде значително намалено до около 15 фута. Системата за маскиране на звука се предлага в много разновидности. Ключът към успешната инсталация за маскиране на звука е еднаквостта на предаването на звука, спектъра на звука и силата на звука.
Еднаквото предаване на звука изисква високоговорителите да не са обърнати към обитателите на пространството. Докато служителите циркулират в пространството, те не трябва да могат да разпознаят местоположението на високоговорителите. Последователното предаване на звук позволява на човешкия ни мозък да го филтрира и да го изтласка от нашето съзнание.
Спектърът на звука е съставът на звуковата енергия по честоти. Като хора, ние чуваме от ниски честоти, като субуфер, до високи честоти, като малък звънец. Честотите, които използваме за реч, са в средата на нашия обхват на слуха. Добрият спектър за маскиране на звука концентрира звука в тези средни честоти. Бътнещи ниски и съскащи високи честоти не са необходими. Резултатът е плавен звук, който трябва да наподобява леко движещ се въздух или вода. Анализът на звука ще установи, че звуците от океански сърф или бърз поток са много ефективни спектри за маскиране на звука.
Силата на звука на маскирането е важна за приемането на служителите. Ако нивото на звука е твърде ниско, то няма да е ефективно. Ако е твърде силен, няма да бъде приет. Успешното постигане на този баланс ще определи успеха на системата.
Добра акустика на работното място е постижима!
Производителността е почти невъзможно да се измери в днешната икономика, основана на знанието. Но представете си, ако може да се вземе вълшебно хапче, за да се подобри производителността на служителите само с 5 процента. Добрата акустика на работното място е това вълшебно хапче.
Добре проектираното акустично работно място ще се чувства удобно за служителите. Сътрудничеството ще бъде подпомагано и няма да разсейва околните групи, които не участват в дискусията. Конкурентните разговори няма да предизвикат процеса на засилване, което води до повишаване на нивата на стрес на обитателите.
Добрата акустика на работното място трябва да бъде в контролния списък на всеки дизайнерски екип. Водете разговора за акустиката в полза на вашите клиенти и служители, които ще заемат пространството.